Monday, May 17, 2010

Gratulerer med dagen Norge!!!

May 17th 1814 Norway got it's own constitution and to this day this is one of my favorite days in the year! Kids and adults celebrating, eating ice-cream and just having fun! I MISS IT!

So here I am, in the lounge at my school studying for my exam tomorrow, not a perfect celebreation day, but I made a Norwegian smoothie with blueberries, strawberries and natural youghurt! Red, White and Blue, like the Norwegian flag!!

Norway, family and friends: I miss you!!! See you in a month!!! Hopefully I can wear my national dress this summer!!! 

Jeanette!! 
My happy and wonderful family! Savner dere!! 

3 comments:

  1. I miss and love you and your family! You're the best! =) Paola.

    ReplyDelete
  2. You look so good in that national suit! As your 25:th birthday you ended up celebrating with us :) I love that!

    ReplyDelete
  3. Hei Jeanette :))Takk for koselig kommentar på bloggen min. Er redd jeg ikke har noen skikkeli oppskrift på rundstykkene. Jeg slumper og bruker det melet jeg har for hånda. Men jeg pleier å blande forskjellige melsorter til det blir 1 liter. Så varmer jeg opp 3/12 dl vann og har i 1/2 dl olje. 1 pk gjær (bruker tørrgjær)og 2 ts salt.
    Hever og baker ut. Deretter etterhever jeg i hvertfall 45 minutter.Har erfart at etterheving er veldig viktig.Pensle med lunkent vann. Stekes på 225 grader i ca 15 minutter. Lykke til :))

    ReplyDelete